Zero waste... skoraj


po daljšem uvajalnem obdobju sem z majem začela zares
gospodinjstvo brez odpadkov
ok, z minimalno količino plastičnih odpadkov
roko na srce, brez odpadkov ne gre
ampak če spravim plastične odpadke na minimum
se bom počutila mnogo bolje
sedaj jih pridelamo v enem mesecu za polno kanto
kar glede na povprečje ni veliko
ampak ni pa niti malo
zame preveč
torej
začenjam leto...
hm, kako naj to imenujem?
življenje brez plastike za enkratno uporabo
predolgo
no, ja
saj je vseeno

kaj sem naredila/spoznala do sedaj?

* vrečke iz blaga za sadje in zelenjavo - težava je kupovanje bio/eko zelenjave, ker je ta (ironija) praviloma zapakirana v plastiko, medtem, ko drugo dobiš v razsutem stanju > rešitev je kupovanje na tržnici oz. direktno pri kmetu >> pisanje jedilnika za cel teden vnaprej in nato sobotni obisk tržnice

* mleko iz mlekomata - težava je oddaljenost mlekomata ali celo njegova prisotnost ali neprisotnost v kraju bivanja > na poti v ali iz službe se peljem mimo dveh >> organiziranost in prisotnost čiste steklenice v avtu

* vse za osebno higieno - ojej ojoj, plastika, plastika, plastika > tekoča sredstva za lase in telo zamenjujem za trda mila, ta se namreč dobijo v papirnati embalaži, vatke bom zamenjala za bombažne blazinice, ki jih bom sešila (samo ne vem, kako bo z odstanjevanja laka za nohte), pri vložkih sem že leta na DIY bombažnih in počasi se navajam na skodelico (ali pa ona name, ne vem še)

* pranje oblačil - prašek kupujem v papirnati embalaži, s svojo embalažo pa grem po gel, to deluje super

* čiščenje - ko porabim vse, kar imam, začnem delati svoja čistila

* hrana - tukaj še nisem odkrila zadovoljivega načina... vse je zavito v plastiko... zalotim se, da blodim po trgovini in iščem izdelke brez ali z minimalno plastike, kar mi zaenkrat vzame to much časa... je pa res da me plastična embalaža vse pogosteje odvrne od nakupa, kar pa se pozna v denarnici >> potrebne izkušnje in sistem kje dobiš kaj
sicer pa je pri hrani glavno vprašanje čas, osnovne sestavine ponavadi dobiš v papirnati embalaži ali v razsutem stanju, potem pa sam narediš kar želiš - granolo, testenine, čips, krekerje, skuto,... ja vem... potem pa svizec zavije čokolado 
no, po korakih bo šlo

zagotovo sem kaj pozabila, ampak nekako za začetek je to to
če pa katero kaj zanima, bom z veseljem odgovorila
 


Komentarji

Oseba Valerija sporoča …
Zelo pohvalno! Dobro premišljen načrt, upam, da ti v čim večji meri uspe in da te posnema čim več ljudi. Jaz se tudi trudim v tej smeri. V veliko pomoč mi je tudi to, da veliko hrane pridelamo doma... Problem je kot praviš pri stvareh za osebno higieno...
Oseba Anonimni sporoča …
Jaz že leta delam svoj pralni gel, ker so klasični praški res hudi osnaževalci vode in s tem okolja. Naredim večjo količino in počasi trošim, delam novega na nekje 3 tedne, s tem da veliko peremo. Cunje so pa oprave korektno, res pa je, da ne dišijo oz. dišijo po vetru, če jih sušim zunaj. Sporoči, če bi te zanimala receptura.
Katja
Oseba Anonimni sporoča …
Aha, osebna higiena. Jaz sem že leta prijateljica s skodelico, ko jo osvojiš, ne moreš več živeti brez nje. Tako iz vidika udobja, enostavnosti uporabe kot tudi stroškovni vidik in okoljski vidik, nikako ne izostaneta. Vztrajaj...
K.